כל מה שאתם צריכים לדעת על מימון מערכות סולאריות

כל מה שאתם צריכים לדעת על מימון מערכות סולאריות
תוכן עניינים

הקמתה של מערכת סולארית על שטח הגג לטובת ייצור חשמל מאנרגיית השמש, כרוכה בעלויות כספיות גבוהות שלעיתים מהוות את החסם העיקרי להקמתה מלכתחילה. אם גם אתם בעלי גגות פנויים המיועדים להתקנת מערכות סולאריות, זה הזמן לדעת יותר על היתרונות הנלווים להתקנת מערכות סולאריות ולהכיר את מסלולי המימון העומדים לרשותכם לטובת הקמת מערכות סולאריות.

מערכות סולאריות - מה חשוב לדעת?

מערכות סולאריות העושות שימוש באנרגיית השמש לטובת ייצור חשמל הן הגדרה כוללת לשני סוגי מערכות עיקריים, מערכת סולארית ביתית הניתנת להקמה והתקנה על גבי גגות בתים פרטיים ומערכת סולארית מסחרית הניתנת להתקנה על גבי גגות פנויים במבנים מסחריים, תעשייתיים, מבני ציבור וכדומה. בשני המקרים המערכת מורכבת מפאנלים סולאריים כאשר כל פאנל סולארי משמש כמעין לוח קולט של אנרגית השמש היודע לייצר חשמל זרם ישר (DC) אותו ממירים לחשמל זרם עקיף (AC) המיועד גם למטרות צריכה עצמית של חשמל וגם למטרות מכירתו לרשות החשמל. הקמתה של מערכות סולאריות ביתיות ו/או מסחריות מתאפשרת בהתאם לתנאים שנקבעו במסגרת תכנית ההסדרה של רשות החשמל שנכנסה לתוקפה בשנת 2018.

אם כך, מהו מימון למערכת סולארית?

הצעות מימון להתקנת מערכת סולאריות מוצעות כיום על ידי מספר הולך וגדל של בנקים מסחריים וגופים חוץ בנקאיים כגון: חברות אשראי, חברות ביטוחי ומוסדות פיננסיים חוץ בנקאיים נוספים. מסלולי המימון השונים לצורך הקמת מערכות סולאריות מותאמים ללקוחות פרטיים, לקוחות עסקיים ויזמים בתחום המערכות הסולאריות.
מסלולי המימון השונים הם למעשה הלוואה בנקאית ו/או חוץ בנקאית בגובה של 80% עד 100% משווי עלויות התכנון וההקמה של המערכת הסולארית. חשוב לציין שמסלולי המימון משתנים מגוף בנקאי ו/או חוץ בנקאי אחד לשני והם נקבעים בהתאם לתנאי ההלוואה.

מימון מערכת סולארית

מסמכים נדרשים לצורך קבלת מימון בנקאי/חוץ בנקאי למערכות סולאריות

קבלת מימון למערכות סולאריות מותנית בעמידה מלאה של הגורם הלווה בדרישותיו של הגוף המלווה, כאשר בין יתר המסמכים הנדרשים לצורך קבלת מימון בנקאי ו/או חוץ בנקאי להקמת מערכות סולאריות נכללים מסמכים שונים המעידים על פרטי הלווה, לרבות, מספרי תעודת זהות, תלושי שכר, דוחות כספיים וכדומה. כמו כן, חלק מהגופים המלווים מחייבים קבלת בטחונות לצורך אישור ההלוואה. לצורך סגירת הסכם המימון מול הבנק או הגוף הפיננסי החוץ בנקאי, תדרשו ברוב המקרים להצגת חוזה עם רשות החשמל הכולל התחייבות מצד חברת החשמל לתשלום עבור כל קוט"ש אותו תייצר המערכת במשך 20-25 שנה.
בדומה לכל נטילת הלוואה אחרת מהמערכת הבנקאית או החוץ בנקאית, גם במסגרת קבלת הלוואה למטרות מימון מערכות סולאריות, קיימת חשיבות לניהול משאים ומתנים מול מספר גורמים מלווים וזאת על מנת להבטיח לעצמכם את מסלולי ותנאי המימון הטובים ביותר בענף.

מדוע כדאי לשקול מימון מערכת סולארית?

היתרונות הכספיים של אנרגיה סולארית הם גדולים. אנרגיה סולארית מספקת החזר על ההשקעה. ההשפעה הכספית של שימוש באנרגיה סולארית היא בכך שהיא חוסכת לכם כסף, מפחיתה את חשבונות החשמל החודשיים ומעלה את ערך הנכס שלכם.

יש לכם שאלות נוספות? קראתם את כל המאמר ומרגישים שלא קיבלתם את כל התשובות?
השאירו פרטים באתר ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם.

עוברים לאנרגיה סולארית, שומרים על הסביבה
וחוסכים בעלויות